Szlak na Halę Gąsienicową przez Jaworzynkę

Na Halę Gąsienicową prowadzi wiele szlaków. Jednym z nich jest szlak przez Jaworzynkę. Rozpoczyna się on u stóp kolejki na Kasprowy Wierch, gdzie wyruszamy w kierunku lewym od kolejki. Następnie przechodzimy przez kładkę nad Bystrą i dochodzimy do centrum opłat za wstęp do parku. Następnie poruszamy się żółtym szlakiem, który wiedzie lekko pod górę. Po 10 minutach marszu znajdujemy się w Dolinie Jaworzynki. W kolejnym etapie szlak wiedzie po prostej drodze przez jakieś 20 minut. Z atrakcyjnych widoków możemy zaliczyć tu zabytkowe szałasy oraz zbocze bogate w występy skalne. Pod koniec polany ścieżka łagodnie zaczyna iść w górę aż do czasu, gdzie skręca ona gwałtownie w kierunku prawym w las. Tutaj zaczyna się strome podejście. Z biegiem wędrówki las zamienia się w kosodrzewinę. Następnie czeka nas podejście po kamiennych schodach, które trwa około 10 minut i tam rozpościera się wspaniały widok na Kopę Magury. Szlak dalej prowadzi w las po skręcie w lewo. W lesie zaczyna się męczące i strome podejście po kamienno- żwirkowym podłożu. Podczas deszczu jest tu bardzo ślisko. Następnie szlak prowadzi kamienistą ścieżką pomiędzy kosodrzewinami, a następnie kończy się na Przełęczy między Kopami. Do Przełęczy tej możemy dotrzeć również niebieskim szlakiem z Kuźnic. Przełęcz Między Kopami znajduje się na wysokości 1499 m n.p.m. Z przełęczy tej czas dotarcia na Halę Gąsienicową wynosi około 30 minut. Stąd szlak zaczyna się łagodnie i wiedzie delikatnie pod górę. W pierwszym etapie wspinaczki nie widać żadnych krajobrazów, gdyż po prawej stronie znajduje się zbocze porośnięte kosodrzewiną, które wszystko zasłania. Jednak po kilkuminutowym marszu odsłania nam się wielka panorama Tatr i możemy podziwiać następujące szczyty: Hawrania, Koszysta, Żółta Turnia, Granaty, Kozi Wierch, Kościelec oraz Świnica. Następnie szlak wiedzie po płaskim terenie przez jakieś 20 minut. Jest to Równia Królowej, która jest porośnięta kosodrzewiną oraz trawą. Z równi szlak prowadzi na chwilę do lasu, gdzie droga prowadzi w dół. Stąd możemy zobaczyć budynek Centralnego Ośrodkiu Szkolenia Polskiego Związku Alpinizmu. Niedaleko stąd znajduje się Schronisko Murowaniec.