Szlak na Halę Gąsienicową przez Skupinów Upłaz

Na Halę Gąsienicową można dostać się szlakiem z Kuźnic idąc przez Skupinów Upłaz. Szlak zaczyna się przy stacji kolejki na Kasprowy Wierch. Od stacji należy udać się w lewo. Następnie idąc przez kładkę nad potokiem Bystrej, dojdziemy do punktu poboru opłat za wstęp do parku. Jest to szlak niebieski, który idzie stromą i kamienistą drogą aż do rozdroża. Przejście tego odcinka zajmuje około 10 minut. Na rozdrożu szlaków należy skręcić w prawo. Szlak nadal prowadzi pod górę. Po kilkunastu minutach podejścia, szlak zakręca w lewo i już zza drzew wyłaniają się szczyty Tatr. W tym momencie idzie się już po płaskim terenie, a nad szlakiem góruje wierzchołek Boczania. Nastepnie szlak zaczyna łagodnie iść pod górę i prowadzi nas do kamiennych schodów. Szlak ten kończy się w miejscowości Skupiniów Upłaz i dalej wychodzi z lasu. Podejście nadal jest łagodne, a turyści mogą zaspokoić oczy szczytem o nazwie Kopieniec Wielki, który wznosi się nad Doliną Olczyską. Droga kończy się podejściem po ostrych skałach, skąd możemy podziwiać Dolinę Jaworzynkę oraz Giewont. Wycieczka tym szlakiem trwa około godziny i prowadzi do połączenia ze szlakiem żółtym, który również prowadzi na Halę Gąsienicową z Kuźnic, ale przez Jaworzynkę. Drugi wariant szlaku również zaczyna się przy kolejce na Kasprowy Wierch i prowadzi do punktu pobierania opłat za wejście do parku. Jednak w tym przypadku zamiast skręcać w lewo niebieskim szlakiem, to idziemy prosto żółtym szlakiem. W porównaniu ze szlakiem niebieskim, szlak żółtym jest bardziej łagodny w początkowym etapie. Szlak prowadzi delikatnie pod górę i po 10 minutach marszu znajdziemy się na Polanie Jaworzynka.