Szlak z Czarnego Stawu na Zmarzły Staw i dalej na Zawrat.

Po jakiś 10 minutach marszu od Czarnego Stawu dochodzimy do kolejnego rozdroża szlaków, ale nadal trzeba iść niebieskim szlakiem, żółty prowadzi na Skrajny Granat. Następnie ścieżka łagodnie idzie pod górę. Dalej idziemy 150 metrów pod górę progiem skalnym. Za progiem zobaczymy cel wycieczki- Zmarzły Staw. Tu sceneria jest surowa, piarżysto- skalna. Ścieżka nad staw jest dość stroma, ale nie jest wyposażona w jakieś dodatkowe ubezpieczenia. Z lewej strony ścieżki płynie potok, który łączy ze sobą Zmarzły Staw oraz Czarny Staw. Przed samym stawem znajduje się rozdroże szlaków, z czego jeden idzie w lewo i jest koloru żółtego i prowadzi w różne miejsca Orlej Perci, a w prawo prowadzi niebieski szlak na Zawrat. Aby obejść staw należy pójść jakieś 5 minut żółtym szlakiem. Zmarzły Staw leży na wysokości 1788 m n.p.m., a jego głębokość sięga 3,7 metra. Natomiast powierzchnia zajmuje 0,28 hektara. Jest to mały stawik. Ze Zmarzłego Stawu Gąsienicowego możemy udać się dalej niebieskim szlakiem na Zawrat. Wycieczka trwa godzinę. Ścieżka prowadzi grzędą, czyli wypukłością skalną po lewej stronie Zawratowego Żlebu. Na początku szlak wiedzie pod górę i jest łatwy. Droga jest piarżysta i częściowo porośnięta wysokogórską trawą. Następnie podchodzimy pod grzędę. Dalej już trasa jest o wiele trudniejsza. Idąc nią widać dokładnie przełęcz oraz żleb z niej opadający. Po 20 minutach marszu, dochodząc do grzędy, zaczyna się nieprzyjemny skalny teren. Jest tutaj dużo cienia. Na początku znajdują się łańcuchy, a dalej klamry. Im wspinamy się wyżej tym ścieżka robi się coraz węższa i trudniejsza w pokonaniu.