Szlak z Zawratu na Świnicę

Idąc szlakiem z Zawratu na Świnicę miejscami zauważymy że z jednej strony mamy skalną ścianę, a z drugiej urwisko. Urwisko znajduje się po lewej stronie. Do skał przyczepione są łańcuchy. Ten wyeksponowany, ale poziomy odcinek z czasem gwałtownie zakręca pod górę. Tutaj już znajduje się ciąg łańcuchów oraz klamer. Między klamrami znajduje się spora odległość, co utrudnia wspinaczkę. Następnie szlak wiedzie wąską trasą, gdzie już nie ma żadnych ubezpieczeń. Trudność szlaku maleje wraz z wysokością. Po mniej eksponowanym szlaku dochodzimy w końcu pod Gąsienicową Przełączkę, gdzie już łagodny teren prowadzi nas pod wierzchołek Świnicy. Pod szczytem znajduje się rozwidlenie szlaków i tak w prawo pójdziemy na szczyt Świnicy, a w lewo i w dół dotrzemy do Świnickiej Przełęczy. Od skrzyżowania szlaków zostało nam już jakieś 5 minut na sam szczyt. Z Hali Gąsienicowej możemy wybrać się na wycieczkę na Kozią Przełęcz oraz Kozi Wierch. Czas trwania wycieczki trwa 4 godziny. Znajdują się na szlaku stromizny i duża ekspozycja terenu. Atrakcyjność widokowa jest duża, a ubezpieczenia znajdujące się na szlaku to klamry oraz łańcuchy. Kozi Wierch znajduje się na wysokości 2291 m n.p.m., więc różnica wzniesień pomiędzy Halą Gąsienicową a Kozim Wierchem wynosi 800 metrów. Szlak jest bardzo trudny. Kozi Wierch jest najwyższym leżącym w całości po stronie polskiej szczytem. Szlak od Koziej Przełęczy może przysporzyć wiele trudności, ze względu na dużą ekspozycję oraz łańcuchy i klamry. Jest to ponadto najtrudniejszy odcinek Orlej Perci.