Wycieczka z Hali Gąsienicowej na Zadni Granat

Od schroniska Murowaniec udajemy się w kierunku Kasprowego Wierchu. Po drodze napotykamy na rozdroże szlaków i stamtąd udajemy się niebieskim szlakiem, który początkowo wiedzie przez las. Następnie las przerzedza się i możemy podziwiać już szczyty, takie jak: Żółta Turnia, Granaty oraz Kozi Wierch. Szlak wiedzie wzdłuż zbocza Małego Kościelca. Końcówka szlaku wiedzie zakosami pod górę i po przejściu skalnego progu, jesteśmy już na miejscu. Z Czarnego Stawu udajemy się dalej w kierunku Zmarzłego Stawu. Po obejściu Czarnego Stawu docieramy do skrzyżowania się szlaków i stamtąd udajemy się dalej niebieskim szlakiem w kierunku Zmarzłego Stawu. Dalej ścieżka wiedzie pod górę w piarżysto- skalnym krajobrazie. Po przejściu 150- metrowego progu, jesteśmy już nad Zmarzłym Stawem. Czas przejścia trasy od Czarnego Stawu do Zmarzłego Stawu wynosi 45 minut. Przed samym stawem znajduje się rozwidlenie szlaków, a my podążamy dalej żółtym szlakiem w kierunku Zadniego Granatu. Początkowo trasa prowadzi wśród głazów oraz traw i nie znajdują się tutaj jakieś duże trudności. Trudności może nam sprawić początek trasy ze Zmarzłego Stawu. Dalej dochodzimy do kolejnego rozdroża szlaków, które znajduje się na dolnym piętrze Koziej Dolinki. Stamtąd udajemy się zielonym szlakiem, który prowadzi pod górę po skalnych stopniach wśród piarżysto- trawiastej równiny. Równina ta stanowi górne piętro Koziej Dolinki. Dalej kierujemy się w lewo, idąc nadal zielonym szlakiem. Kozią Dolinkę otaczają skalne urwiska. Ścieżka, którą idziemy jest dość łatwa. Prowadzi nas piarżysto- trawiastym terenem zakosami pod górę. Gdzieniegdzie możemy napotkać skalne trudności, jednak dalej ścieżka łagodnieje. Dalej szlak łączy się z Orlą Percią i prowadzi nas już krótkim i łatwym odcinkiem grani na sam szczyt Zadniego Granatu. Ze Zmarzłego Stawu na szczyt droga zajmie nam godzinę i 15 minut.