Szlak z Hali Gąsienicowej na Czarny Staw

Z Hali Gąsienicowej możemy udać się na Czarny Staw. Droga trwa około 30 minut. Trasa prowadzi os schroniska Murowaniec w kierunku Kasprowego Wierchu. Jakieś 100 metrów od schroniska napotkamy skrzyżowanie szlaków. Tu musimy skręcić w lewo niebieskim szlakiem. Ścieżka na początku wiedzie przez las, ale po kilku minutach marszu las robi się coraz rzadszy i możemy już podziwiać przepiękne widoki. Po lewej stronie naszym oczom ukazuje się Żółta Turnia oraz Granaty, natomiast przez nami zobaczymy Kozi Wierch oraz Kościelec. Jest to szlak łatwy, którego droga prowadzi poziomo przez zbocze Małego Kościelca. Ścieżka wyłożona jest głazami. Po około 10 minutach drogi dotrzemy do pomnika Mieczysława Karłowicza. Jest to kompozytor, który właśnie w tym miejscu zginął. Śmierć jego spowodowała lawina. Pomnik ten również jest formą przestrogi dla zimowych turystów i uprzedza, że nawet proste szlaki mogą stać się niebezpieczne. Dalszy ciąg trasy prowadzi zakosami pod górę. Po przekroczenia skalnego progu już widzimy staw. Staw ten leży na wysokości 1622 m n.p.m. Jest to największy staw Doliny Gąsienicowej. Jezioro jest głębokie na 51 metrów, a jego powierzchnia mierzy 17,94 hektara. Nazwa wywodzi się stąd, że leży on w dużym zacienieniu, a kamienie z boku zarastają sinice. Z Czarnego Stawu możemy się wybrać w kierunku Zmarzłego Stawu. Trasa trwa około 45 minut. Nad Czarnym Stawem znajduje się rozdroże szlaków i stąd musimy poruszać w kierunku lewym dalej niebieskim szlakiem. Idąc szlakiem obchodzimy taflę jeziora dookoła. Stąd świetnie widać Kościelec.